Bogdan Sterienescu s-a alaturat echipei Autonom Rent-A-Car Bucuresti in anul 2007, cand avea doar 22 de ani. 5 ani mai tarziu avea sa devina directorul celei mai mari agentii Autonom din tara. Cheia succesului? „Munca, adaptabilitate si inovatie.” Va invitam sa aflati mai multe despre si de la directorul Bogdan Sterienescu, care, printre altele, explica in interviul de mai jos evolutia celei mai mari agentii Autonom, obiectivele acesteia pe termen lung, precum si motivul pentru care a ales o cariera alaturi de Autonom.
1. Va rugam sa descrieti evolutia agentiei pe care o coordonati, din 2007 pana in prezent, evidentiind modul in care aceasta a ajuns cea mai mare unitate Autonom din tara.
Agentia Bucuresti este cea mai mare agentie din tara, infiintata in anul 2006. Eu m-am alaturat acestei echipe in 2007, cand, proaspat intors din Franta in urma unui stagiu de pregatire si dornic de o provocare, am candidat pentru un post de agent rent-a-car. In acel moment, agentia avea in jur de 30 de masini si 6 angajati. In timp, agentia a tot crescut, iar eu am crescut odata cu ea. Am preluat conducerea acestei agentii in vara lui 2012, iar in acest moment avem 30 de angajati, 250 de masini, trei puncte de lucru pe raza orasului si unul in Otopeni, in aeroport.
2. Dat fiind faptul ca agentia Autonom Rent-A-Car Bucuresti activeaza pe raza capitalei, unde concurenta este acerba, cum v-ati diferentiat si remarcat fata de ceilalti operatori de pe piata inchirierilor auto?
Fata de concurenta noastra, ne-am remarcat prin calitatea serviciilor si a autoturismelor oferite pentru inchiriere. Echipa mea este formata din oameni entuziasmati de acest job, toti sunt absolventi de cursuri universitare, vorbesc cel putin o limba straina, isi doresc sa faca lucrurile corect pentru clienti si vin in intampinarea nevoilor acestora. Cred ca acestea sunt atuurile noastre.
3. De-a lungul timpului, orice firma, orice afacere intampina momente de cotitura. Va rugam sa ne povestiti un astfel de moment din trecutul agentiei Autonom Rent-A-Car Bucuresti.
Un moment de cotitura si care a afectat intreaga firma, nu doar pe noi, a fost cand a venit criza. Atunci a trebuit ca intreaga noastra activitate sa fie regandita. Cu ajutorul conducerii, care a facut o treaba minunata si a reusit sa profite la maximum de aceasta situatie, am depasit acel moment.
Un alt moment de cumpana pot spune ca a fost, pentru agentie cat si pentru mine, momentul in care am devenit directorul agentiei, deoarece am preluat conducerea intr-un moment nu tocmai favorabil. Acum, dupa aproape 2 ani, pot spune ca am depasit acel moment si ca ne indreptam in directia buna.
4. Care sunt obiectivele agentiei pe termen mediu / lung? Cum credeti ca va evolua in urmatorii 5 ani activitatea agentiei?
Principalul obiectiv al agentiei este sa pastreze calitatea serviciilor si sa le imbunatatateasca. Deja suntem in fata concurentei, la nivel national. Acum ne dorim sa fim un exemplu pentru colegii din tara. Legat de obiectivele materiale ale agentiei pe termen lung, acestea sunt sa ne dezvoltam, sa crestem cota de piata. Ne dorim ca in urmatorii 5 ani sa depasim 700 de masini, sa dezvoltam foarte mult inchirierile cu sofer, de tip „transfer”, si sa crestem numarul de inchirieri pentru persoane fizice.
5. Ce considerati ca ar trebui imbunatatit in domeniul inchirierilor auto?
Cred ca, pe piata de rent a car, mai multe firme ar trebui sa preia exemplul nostru si sa isi imbunatateasca serviciile si calitatea autoturismelor. Exista o lupta inegala, deoarece sunt firme care folosesc autoturisme foarte vechi pentru inchirieri, iar acestea dauneaza clientului, chiar daca sunt mai ieftine.
O alta problema o constituie furtul de autoturisme, deoarece legislatia in vigoare nu ne ajuta in aceste cazuri. Sunt, totusi, semne ca acest aspect se va imbunatati.
6. Numiti cateva impedimente, dezavantaje dintr-o afacere de tipul rent-a-car. Daca exista pierderi, in ce constau si cum se amortizeaza in timp?
Un dezavantaj in acest business il constituie piata de second-hand din Romania, deoarece noi schimbam autoturismele din flota in maximum 2 ani, iar pe cele vechi le scoatem la vanzare. Din cauza importurilor mari de masini second-hand, piata este saturata, iar autoturismele pe care noi le scoatem la vanzare isi pierd din valoare.
7. Cine este profesionistul Bogdan Sterienescu? Cum va autocaracterizati? Ce fel de sef sunteti? De ce ati ales o cariera alaturi de Autonom?
Profesionistul Bogdan Sterienescu este un om care s-a alaturat echipei Autonom in anul 2007, cand avea doar 22 de ani. Am crescut in acelasi timp cu agentia si am invatat foarte multe despre acest business „din mers”. Am ocupat mai multe posturi in cadrul firmei, pana sa ajung directorul agentiei Bucuresti. Partea buna este ca am reusit sa invat foarte repede, cu ajutorul conducerii, care mi-a oferit tot sprijinul si toata increderea necesare pentru a ajunge aici. Sunt intr-un proces continuu de invatare si ma bucur ca am ales acest domeniu, care a fost cu totul nou pentru mine si a reprezentat o provocare.
Ce fel de sef sunt? Nu cred ca pot sa raspund eu la aceasta intrebare, ci colegii mei. Ce incerc eu sa fac este sa comunic cat mai mult cu ei si sa ii motivez. Incerc sa ii fac sa invete cat mai mult despre orice si sa se respecte intre ei. Pot spune ca am avantajul de a fi facut deja ceea ce ei fac acum si pot sa ii inteleg mai bine.
8. Cum descrieti colectivul format din angajatii agentiei Autonom Rent-A-Car Bucuresti? Prezentati-ne pe scurt membrii echipei.
Pot spune ca agentia Bucuresti este o agentie vesela, muncitoare, adaptabila, cu oameni care se ajuta intre ei. Adaptabilitatea este si una dintre valorile firmei noastre. Agentia are 30 de angajati, care sunt impartiti astfel: opt la Otopeni, unul la Porsche Vest1, unul la Midocar Vitan, iar restul la sediul din Baneasa. De amintit ca, pe langa mine, alte trei persoane venite in agentie in aceeasi perioada (Stefan Cochintu – director adjunct al agentiei, Andrei Pascal – coordonator departament tehnic, Cristian Pascal – supervisor punct de lucru Otopeni). Nu ii pot mentiona aici pe toti, dar le multumesc pentru munca depusa zi de zi, deoarece cu ajutorul tuturor am reusit sa avem rezultate bune.
9. Din perspectiva directorului Bogdan Sterienescu, care este cheia succesului?
Din punctul meu de vedere, cheia succesului consta in munca, adaptabilitate si inovatie.
10. Cateva cuvinte despre omul Bogdan Sterienescu, despre pasiunile si hobby-urile sale. Cum se impaca viata profesionala cu cea personala?
Hobby-urile mele sunt muzica, lectura, calatoriile, sportul si sa imi petrec timp cu familia. Intamplarea a facut ca in iulie 2012 sa ma casatoresc si in luna august a aceluiasi an sa devin directorul agentiei Autonom Bucuresti. Am avut doua evenimente importante in viata mea in 2012 si, de atunci, am inceput o noua aventura.