Interviu aniversar cu Mihaela Irimia, “motorul” biroului operational Autonom

Puternica si energica, implicata, sociabila, pasionata de poezie, sport si calatorii – asa se caracterizeaza, pe scurt, Mihaela Irimia, coordonatoarea biroului nostru operational de la sediul central din Piatra Neamt. Parte de aproape 11 ani deja din echipa noastra, Mihaela considera ca cea mai mare provocare este lupta cu sine pentru a iesi din zona de confort. Si, cum spune ca Autonom inseamna, pentru ea, “acasa”, iar astazi, 15 iunie, este ziua ei, “familia” Autonom o sarbatoreste cu mult drag si recunostinta pentru pasiunea pe care o investeste in tot ce face, zi de zi. La multi ani grozavi, Mihaela! Iar pe voi, dragi cititori, va invitam sa o cunoasteti mai bine din interviul de mai jos.

1. Cine este omul si profesionista Mihaela Irimia?
Sunt o persoana puternica, simpla, sociabila si energica. Am tot timpul cate ceva de facut. Incerc sa devin un om mai bun in fiecare zi si sa ma inconjor de persoane de calitate.
Prietenii imi spun ca sunt “prea autonoma” si tot timpul in priza. Cred ca, daca as sta, ar trece viata pe langa mine, cu toate ca un pic de liniste este binevenita oricand.
Ca profesionist, pun pasiune – uneori prea multa – in tot ceea ce fac. 🙂 Motto-ul meu este “Ce nu te omoara te face mai puternic” –  Friedrich Nietzsche

2. Cand si de ce ai ales o cariera in cadrul Autonom?
Autonom m-a ales pe mine, in urma cu 10 ani. Dupa finalizarea studiilor, la Iasi, am decis sa ma intorc acasa, la Piatra Neamt, si sa-mi caut un rost. Am inceput sa trimit CV-uri. La Autonom nici n-am vrut sa trimit, fiindca mi se parea ca nu voi avea nicio sansa. Am fost convinsa de sora mea si de o prietena sa incerc. Am primit postul si am inceput aventura. 🙂 A fost primul meu job adevarat (si inca este). Habar n-aveam ce presupune munca in cadrul Autonom. Am fost printre primii 15 angajati. Aveam doar 2 optiuni: sa invat sau sa renunt. Am ales prima varianta si am avut o multitudine de activitati in decursul acestor ani: administrative, de resurse umane, un pic de contabilitate, un pic de analiza financiara, relatii cu tertii (dealeri auto, firme de leasing, banci etc.) Pot spune ca, dupa 10 ani, inca invat si nu cred ca ma voi opri vreodata din invatat.

3. Cum se desfasoara o zi obisnuita in departamentul pe care il conduci?
Departamentul pe care il coordonez are 2 componente: partea administrativa / operationala si o parte administrativa de resurse umane.
O zi obisnuita incepe cu un to do list, pe care, de cele mai multe ori, il completam cu multe alte operatiuni ce apar pe parcurs. De obicei, dimineata intocmim un raport de solduri si plati, apoi trimitem colegilor, prin email, cursul valutar, felicitam sarbatoritii zilei, scriem o problema de logica pe tabla, pe care o si rezolvam, apoi ne apucam de lista de sarcini: finantari de masini, radieri, documente pentru banci, discutii cu partenerii, contracte de munca, suport pentru colegii din tara, centralizarea situatiilor financiare lunare pentru fiecare filiala in parte etc.
Printre toate sarcinile pe care le indeplinim pe parcursul zilei, ne gasim un pic de timp sa mai glumim, sa ne mai cerem cate un sfat sau sa purtam o discutie pe o tema oarecare.

4. Ce reprezinta pentru tine Autonom? Cum se reflecta valorile Autonom in activitatea ta cotidiana?

Autonom = Acasa 🙂
Am crescut impreuna cu Autonom. Autonom este pentru mine ca o familie si ma mandresc ori de cate ori am ocazia cu acest lucru. Aici m-am format ca om si ca profesionist. Aici am invatat cat este de importanta invatarea continua. Aici am intalnit oameni minunati, am ras, am plans. Aici traiesc o mare parte din timp si imi place!
Valorile Autonom sunt si valorile dupa care ma ghidez in viata.

5. Te rugam sa ne prezentati pe scurt echipa pe care o conduci.

Echipa noastra este formata din:

  • Catalina – este din 2011 in Autonom. Ea este sufletul departamentului. De profesie, este filolog si, timp de 3 ani, a lucrat cu cifre, masini si plati, pentru ca, mai apoi, sa ia din atributii pe partea de resurse umane, ceea ce a incantat-o nespus. Apoi, a descoperit adevarata dragoste: Fundatia Autonom, in care s-a implicat cu tot sufletul. Noi o numim “Zana cea Buna”;
  • Claudia – a intrat in echipa noastra acum un an si jumatate si, initial, a avut doar atributii pe partea de resurse umane. A invatat repede ce are de facut si a preluat si alte sarcini, precum partea de plati, de gestiune a documentelor, de centralizare a unor situatii necesare incheierii de luna si relatia cu diverse institutii ale statului. Claudia este foarte serioasa, isi face treaba repede si bine. Este un stalp foarte important al departamentului. Noi o alintam “Madame Professeur”;
  • Gratiela – s-a alaturat echipei acum 10 luni, dupa ce a lucrat ca inginer de mediu la o firma din domeniul colectarii deseurilor. Are un potential foarte mare, a invatat foarte repede si s-a adaptat imediat. Ea se ocupa, in mare parte, de achizitii auto pentru divizia de leasing operational si asigura suportul pentru restul echipei. Gratiela este o persoana sensibila, vesela, directa si foarte ambitioasa;
  • Oana – face parte din echipa noastra de 9 luni si se ocupa de achizitii pentru flota de inchirieri auto, de diverse activitati administrative / HR si, ca si Gratiela, asigura suportul pentru restul echipei. Este muncitoare si serioasa, trebuie sa o ridici cu forta din fata laptopului. Oana ne binedispune cu cate o povestioara din copilaria ei petrecuta in Siriu-Buzau.

Impreuna facem fata provocarilor din fiecare zi si ne sustinem una pe alta, atat in plan profesional, cat si personal.

6. Ce fel de sef crezi ca esti? Cum crezi ca te percep colegii?
As spune ca sunt o persoana orientata spre rezultate, dar fara a neglija relatiile interpersonale. Rezultatele reprezinta, de fapt, suma tuturor factorilor dintr-o zi / luna / an de lucru: mediu, competente, comunicare, evolutie personala. Cu cat sunt indeplinite conditiile de dezvoltare personala, cu cat mediul de lucru este unul prietenos si oamenii aliniati culturii interne, cu atat rezultatele vor fi pe masura asteptarilor sau chiar peste. Acest lucru este unul demonstrat, nu de studii, ci de practica curenta – in departamentul meu si nu numai. Prin urmare, un sef pretentios, implicat si uman poate sa reprezinte o combinatie “ca la mama acasa” 🙂

7. Care este cea mai importanta realizare a echipei tale si cum ati obtinut-o?
Cred ca cea mai mare realizare este faptul ca am reusit sa construim o echipa in care membrii empatizeaza si sunt implicati. Impartasim viziunea companiei, incercam sa dam ce avem mai bun din noi, sa invatam, sa ne dezvoltam si sa fim autentici. Cum reusim sa facem asta? Comunicand.

8. Care sunt principalele provocari pe care le intampini?
Cred ca provocarea cea mai mare este lupta cu noi insine pentru iesirea din zona de confort. Suntem constienti ca trebuie sa facem acest lucru pentru a evolua. Este dureros cateodata, dar victoria compenseaza din plin efortul depus.

9. Ce consideri ca ar putea face mai bine departamentul tau?
Cu totii vrem si incercam sa devenim mai buni in ceea ce facem. Important este sa trecem peste orgolii si sa nu luam lucrurile foarte personal. Suntem diferiti, dar, in acelasi timp, ne adaptam situatiilor sensibile, presante si de orice fel.
Nu putem fi perfecti, dar incercam si acesta este un plus pentru departamentul nostru.

10. Cum vezi Autonom peste 5 ani, prin prisma activitatii tale?
Avand in vedere ca lucrurile se schimba de la un minut la altul, cred ca Autonom va fi un model incontestabil in ceea ce priveste cultura organizationala si serviciile de mobilitate pe care le va oferi.
Cred ca activitatea departmentului nostru nu va mai implica doar achizitii de autovehicule, ci si alte categorii de “obiecte” care ofera mobilitate 🙂

11. Ce pasiuni si hobby-uri ai? Cum se impaca viata profesionala cu cea personala?
Imi plac calatoriile, iesirile in natura si sportul.
Anul trecut, la imboldul unui coleg de-al nostru, am participat la un semimaraton si la un maraton, la proba de stafeta. A fost o experienta frumoasa, care m-a scos din zona de confort si pe care am repetat-o si anul acesta 🙂
Un lucru pe care putini il stiu despre mine este faptul ca imi place foarte mult sa recit poezii. Poetii mei preferati sunt Eminescu si Cosbuc. Nu sunt o persoana foarte emotiva, dar poeziile reusesc sa ma transpuna in alta lume, sa ma linisteasca si sa imi atinga coarda sensibila.
In plan personal, lucrez la un proiect care imi solicita timp si implicare, dar, in acelasi timp, ma bucur de fiecare moment petrecut impreuna cu prietenii si familia.
Cele doua vieti se intrepatrund si pot spune ca ma simt destul de confortabil asa.

12. Care este cartea ta preferata? De ce?
Exceptionalii de Malcolm Gladwell. Este cartea mea de capatai, o recomand oricui cu mare entuziasm, pentru ca, din randurile ei, am constientizat faptul ca poti face orice in viata, poti deveni foarte bun in orice domeniu, cu o singura conditie: sa muncesti foarte mult. Cu siguranta vei avea succes!

13. Ce ar trebui sa stie orice client inainte sa inchirieze o masina?
Orice client trebuie sa stie ca masinile noastre le ofera siguranta si confort si ca echipa Autonom le sta la dispozitie la orice ora din zi si din noapte, in cazul in care au nevoie.

14. Cum ai descrie profilul clientului Autonom?
In cazul clientilor – persoane fizice, as spune ca profilul este cel al omului care are nevoie de mobilitate, promptitudine si siguranta.
In cazul persoanelor juridice: companiile care vor sa-si optimizeze costurile prin externalizarea parcului auto.

15. Care sunt cele mai solicitate autoturisme din flota companiei?
Cele mai solicitate sunt autoturismele pe care noi le-am definit ca fiind din clasa medie; de exemplu, Volkswagen Golf, Skoda Fabia, Ford Focus, Opel Astra etc.

16. Ce masuri luati pentru ca toti clientii Autonom sa fie multumiti de serviciile primite?
La noi incepe totul de la comanda de finantare. Cu cat finalizam procesul de achizitie mai rapid si reusim sa inmatriculam autovehiculele, si clientii nostri vor fi multumiti.

17. Un gand de ramas bun pentru cititorii blogului Autonom.
Fiti autonomi si puneti pasiune in tot ceea ce intreprindeti!