Economista profesionista si lider al unei echipe inimoase, sotie si mama, Gianina Gherman face parte din echipa noastra inca de la inceputuri, ba chiar dinainte, asistand la infiintarea si dezvoltarea constanta a afacerii Autonom. Cauta sa invete ceva nou zi de zi, iar astazi, la 14 ani de activitate in cadrul grupului nostru de companii, declara ca a crescut odata cu firma, Autonom fiind „motorul care i-a alimentat dorinta de dezvoltare personala”. Doamnelor si domnilor, va invitam sa o cunoasteti pe Gianina Gherman, director economic in cadrul Autonom.
1. Va rugam sa va prezentati pe scurt. Cine este omul si profesionista Gianina Gherman?
Pot spune, cu mandrie in suflet, ca sunt mama a doi baieti frumosi si destepti si sotia fericita a unui barbat iubitor. Caut mereu sa petrec cat mai multe momente de calitate cu familia mea.
Ca profesionist, imi place sa fiu mereu la curent cu modificarile legislative si din practica generala curenta. Imi place sa invat mereu ceva nou si nu m-am sfiit niciodata sa intreb cand nu am stiut. Consider ca e cel mai usor sa inveti din stiinta impartasita de altii.
Am incercat mereu sa ma inconjor de oameni priceputi, dornici sa invete mereu cate ceva si mereu dispusi sa ii ajute pe cei din jur. Astazi, pot spune cu mandrie ca am reusit acest lucru cu cele cinci fete din echipa mea.
2. Cand si de ce ati ales o cariera in cadrul Autonom?
De fapt, nu am ales eu 🙂 Eram deja in grup, lucram la Stefan si Compania din 2002. Pot spune cu mandrie ca am asistat la nasterea si cresterea spectaculoasa a Autonom.
3. Cum se desfasoara o zi obisnuita in departamentul pe care il conduceti?
Tinand cont ca sunt noua companii in grup, fiecare zi este mai putin obisnuita decat alta. In putine cazuri putem spune ca intervine rutina zilnica.
Ziua noastra incepe cu agitatia de fiecare dimineata si continua cu problemele curente. Fetele mele au responsabilitati bine stabilite si tuturor ne place munca in colectivul nostru. In fiecare zi, in afara de lucrurile de rutina, apar speze de la colegii din tara, pe care le rezolvam prioritar – tinem mereu cont ca un client ar putea fi langa colegul care are o urgenta.
In rest, incercam sa ne incadram in termenele autoimpuse de finalizare a situatiilor si de raportare pe grupul de firme – de obicei, chiar reusim.
Pentru mine, ca profesionist, si pentru noi, ca firma, este foarte important sa avem o imagine curata in fata autoritatilor si a finantatorilor, asa ca am mare grija sa avem la zi toate platile catre autoritatile de stat sau locale.
4. Ce reprezinta pentru dvs. Autonom? Cum se reflecta valorile Autonom in activitatea dvs. cotidiana?
Avand in vedere faptul ca am crescut si eu, ca persoana, odata cu firma, pot spune cu tarie ca reprezinta motorul care mi-a alimentat dorinta de dezvoltare personala. In zece ani de Autonom, m-am schimbat si eu mult, in mare parte datorita adaptarii la mediul de lucru in continua schimbare si, mai ales, pentru ca pun foarte mult suflet in munca pe care o desfasor zi de zi.
Cand am citit prima data valorile firmei, frumos inramate, am ramas uimita de cat adevar din activitatea noastra cotidiana contineau, de fapt. Si mi-am dat seama ca descriau perfect un tel personal, ramas insa pana atunci nescris.
5. Va rugam sa ne prezentati pe scurt echipa pe care o conduceti.
Echipa mea este alcatuita din 5 fete frumoase, destepte si harnice:
- Cristina, veterana echipei, care a invatat tare multe de la angajare si inca mai invata, se ocupa de gestiunea financiara a uneia dintre firmele mari din grup, Stefan si Compania.
- Dumitrita, colega noastra serioasa si bine pregatita, este omul de baza de la salarizare, pe langa alte treburi importante de gestiune a masinilor. La birou isi face treaba cu pricepere de profesionist, iar acasa se transforma in mama iubitoare a unei fetite superbe si roscate 🙂
- Elena, frumoasa zambitoare cu ochi albastri, este liantul echipei. Mereu este gata sa ajute pe cate un coleg din tara – multi o solicita pe ea, cu precadere – si lupta tare pentru termenele impuse pentru finalizarea documentelor verificate sau lucrate de catre ea. Este fericita mamica a unei fetite dulci si vesele ca si ea.
- Alina, viitoare fericita mamica, este lebaduta frumoasa, transformata din ratusca nou-venita :). A avut un parcurs tare frumos in echipa noastra, acum fiind unul dintre oamenii mei de baza.
- Irina s-a alaturat cel mai recent echipei noastre, lucreaza cu mine de doar sase luni, este inca in stadiul de invatare, ii uram mult succes!
6. Ce fel de sef considerati ca sunteti? Cum credeti ca va percep colegii?
Imi place sa cred ca sunt seful mereu aproape de oamenii sai, si la bine, si la rau, si sper ca asa ma percep si fetele mele: intotdeauna corecta si sustinand dreptatea. Ma simt si eu implinita atunci cand vad ca ele invata in permanenta pentru a deveni din ce in ce mai bune.
Prefer sa ma inconjor de oameni de succes, care imi pot tine oricand locul atunci cand sunt plecata, decat sa am langa mine oameni slabi, pe care trebuie sa ii trag mereu in sus.
7. Care este cea mai importanta realizare a echipei dvs. si cum ati obtinut-o?
Ne bucuram de fiecare data cand finalizam un audit extern. Anul acesta a fost mai special, intrucat noii auditori de la Ernst & Young chiar ne-au laudat lui Marius Stefan, care, la randul sau, nu a ezitat sa ne transmita spusele lor :). Se pare ca, uneori, chiar avem nevoie de laude externe ca sa ne simtim si mai implinite pe plan profesional.
8. Care sunt principalele provocari pe care le intampinati?
Cred ca fiecare zi este o provocare pentru noi, intrucat nu lucram doar cu profesionisti. Multi dintre colegii din tara sunt la inceputul carierei si apar erori nedorite.
Provocarea mea este de a intelege pe deplin sistemul nostru legislativ financiar, incalcit si in continua schimbare, cu legi scrise parca pe genunchi si facute parca impotriva firmelor romanesti corecte.
9. Ce considerati ca ar putea face mai bine departamentul dvs.?
Loc de „mai bine, mai repede, mai eficient” exista mereu, peste tot. Asteptam sa evoluam si noi odata cu tehnologia.
10. Cum vedeti Autonom peste 5 ani, prin prisma activitatii dvs.?
Diferit de Autonom-ul de azi si tare diferit de Autonom-ul de acum 5 ani. Ii apreciez foarte mult din acest punct de vedere pe managerii nostri, pe Marius si pe Dan Stefan, care sunt intr-o continua evolutie si care stabilesc cu fermitate directia in care ne indreptam noi toti, alaturi de Autonom.
11. Cum se sincronizeaza departamentul de contabilitate al companiei cu toate celelalte departamente, dat fiind faptul ca Autonom are si filiale in multe orase din tara?
Online. Tehnologia ne conecteaza pe toti, din orice colt de tara sau de lume. Telefoanele noastre suna mereu, pentru ajutor sau pentru un sfat, iar fetele mele au devenit experte in ajutorul si invatarea la distanta a colegilor din tara. Cu celelalte departamente de suport din Piatra Neamt interactionam tot timpul, de mare ajutor fiind si birourile open-space in care ne desfasuram activitatea zilnica.
12. Autonom isi achita facturile „ceas”, situatie rar intalnita in piata din Romania. Cum reusiti?
Am pus la punct, impreuna cu celelalte colege, un sistem de verificare a facturilor de la furnizori si transmiterea lor zilnica la plata in functie de scadenta, care se pare ca functioneaza foarte bine.
Mie imi place sa muncim noi, ca utilizatori de sistem, cat mai putin si sa munceasca cat mai mult sistemul pentru noi. Asadar, folosim sistemul ERP in care lucram la maximum in favoarea noastra, prin planificarile de plati saptamanale si lunare si transmiterea lor automata catre banca.
13. Cum compania deserveste atat clienti corporate (80%), cat si persoane fizice (20%), cum gestionati cele doua segmente? Care este mai complex, din punct de vedere contabil?
Pentru ca folosim un sistem ERP performant si putem extrage foarte multe situatii, mi-am invatat colegele sa puna anumite marci de clasificare fiecarui partener in parte, delimitarea facandu-se astfel automat, fara interventie umana.
Complexe sunt ambele segmente, insa, avand atat de multi colegi care lucreaza cu noi in sistem, munca noastra se transforma, incet-incet, in munca de verificare. Si in ultima perioada importam din ce in ce mai multe documente in sistem si exportam din ce in ce mai multe facturi catre clienti si situatii catre partenerii interni sau externi.
14. Care este cartea dvs. preferata? Va rugam sa argumentati.
“Psihologia persuasiunii”, scrisa de dr. Robert Cialdini. Este una dintre putinele carti care mi-au smuls reactia „wow!” Mi-am dat seama cat adevar sta in principiile enumerate in carte si cum, de fapt, le folosim si noi, involuntar, in fiecare zi.
15. Ce pasiuni si hobby-uri aveti? Cum se impaca viata profesionala cu cea personala?
Imi plac tare mult florile si calatoriile. Casa mea este plina acum de flori inflorite si vara ador sa am gradina plina de flori, in special trandafiri. Imi place sa cresc si plante, si oameni. De asemenea, imi place sa vizitez, impreuna cu sotul meu, locurile pline de istorie din toata lumea.
Viata mea profesionala se impaca foarte bine cu cea personala, avand in vedere ca sotul meu imi este si coleg. Discutam si acasa despre oamenii din echipele noastre, despre problemele zilnice, despre cartile pe care le citim impreuna si ne sfatuim cu drag unul pe celalalt.
Copiii nostri sunt mari, au 15 si respectiv 17 ani, si ne place sa credem ca ii ajutam sa-si urmeze propriile pasiuni in viitor.
16. Un gand de ramas bun pentru cititorii blogului Autonom.
Va urez sa nu va opriti din a invata cate ceva in fiecare zi!