Salutare,
Continuăm seria recomandărilor de resurse de dezvoltare și povestim în episodul de astăzi despre succes, tiparele nevăzute din spatele acestuia și care este elementul diferențiator pentru a ajunge la performanțe ieșite din comun.
Spor la citit și dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.
Toate acestea pot fi citite în Newsletterul nostru Learning Tip of The Week, la care vă invităm să vă abonați fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:
#AerProaspătPentruMinte by Andreea Roșca
În noiembrie 2022, invitatul Andreei Roșca la conversațiile live The Vast & The Curious a fost Jean Valvis, fondatorul Aqua Carpatica. Acesta a vândut către Pepsi 20% din Aqua Carpatica, în una dintre cele mai spectaculoase tranzacții încheiate vreodată în România, îndeplinindu-și aspirația la care a lucrat ani de zile: de a face din apa românească un brand global.
Firul roșu al conversației a fost, de fapt, despre valorile și principiile care stau la baza succesului lui și a muncii de trei decenii. Ca partener strategic al acestei serii de conversații, Autonom vă prezintă trei idei esențiale din acest interviu:
Un parteneriat cu echipa de management. Când începeți ceva, faceți din oamenii parteneri – Jean Valvis are în echipa apropiată oameni cu care lucrează de 30 de ani, chiar dacă a fondat și vândut multiple companii. După tranzacția cu Coca Cola, o vânzare de 40 de milioane de dolari, echipa lui a primit 8 milioane de dolari.
Fundamentul unui brand. Jean Valvis e cunoscut drept „făuritor de branduri”. Primul pas legat de crearea unui produs este să te întrebi dacă îi dai omului ceva util, dacă îi satisface o nevoie adevărată, sau îi face bine. E o chestiune de respect în relația cu orice cetățean sau viitor consumator. „Nu mă veți vedea să produc niciodată ceva care este futil, nenecesar sau creat pentru o nevoie artificial construită.”
Parcursul interesant e cel legat de creație, nu de destinație. Relația de încredere care se creează pe acest drum aduce satisfacții care nu se pot compara cu cele aduse de orice obiect material. Livrezi o muncă cu niște criterii de calitate recunoscute, pe termen lung. Cu ce pot compara această satisfacție morală? Mi-am cumpărat un avion, m-am dus la Saint-Tropez, am fost la Mykonos? Cu ce să-l comparăm? Nu se compară! Satisfacția consumului e superficială.
#DozaDeLectură
Pentru recomandarea de lectură de săptămâna aceasta am ales un autor excepțional, Malcolm Gladwell. Acesta reușește să îmbine poveștile cu știința într-un mod fascinant, în Excepționalii. Povestea succesului, pentru a ne dezvălui mecanismele care determină performanța ieșită din comun.
„Suntem atât de prinși de miturile celui mai bun, mai deștept și celui care a reușit prin propriile puteri, încât ne imaginăm că excepționalii cresc din pământ, pe cale naturală.”
Succesul reprezintă rezultatul unui „avantaj cumulativ” și nu doar suma deciziilor și eforturilor pe care le facem noi înșine. Suntem produsul istoriei, al comunității, oportunităților, al moștenirii personale, la care se adaugă munca, perseverența și principiile pe baza cărora trăim.
Excepționalii sunt cei cărora li s-au oferit oportunități și care au avut curajul să profite de ele. Cu alte cuvinte, elementul diferențiator nu este talentul excepțional, ci o gamă extraordinară de oportunități cu care s-au intersectat în anumite contexte, care să ofere terenul propice și curajul de a profita de ele.
Pentru a atinge nivelul de expert în orice domeniu este nevoie de 10.000 de ore de exercițiu, conform unui studiu inițiat de psihologul K. Anders. De atâta timp are nevoie creierul uman pentru a asimila întreaga gamă de cunoștințe ce duc la adevărata măiestrie. Condiția este ca acestea să fie lucrate cu scop și intenție de a evolua.
Exercițiul nu este acel lucru pe care îl facem când ajungem undeva, ci reprezintă ceva pe care îl facem să ajungem undeva.
#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom
Când dai dovadă de curaj?