Importanța lui a vrea și a face ce promitem #11

Salutare,

În episodul de astăzi povestim despre management și relațiile cu clienții, despre cum putem deveni mai buni și cum putem să ne dăm seama de asta. Oamenii și modul în care ei lucrează împreună construiesc bazele modelelor organizaționale și își pun amprenta asupra serviciilor pe care le oferim.

Spor la citit și dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.

Toate acestea pot fi citite în newsletterul nostru Learning Tip of The Week, la care vă invităm să vă abonați fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:


#evolutionjourney by Trend Consult

Trend Consult - George Olteanu - Cum spui DA când primești un NU în vânzări

Cum spui DA când primești un NU în vânzări, un text de George Olteanu, Key Account Manager, Trend Consult.

E greu uneori să fii în cercul vânzărilor. Pentru mine, primii 2-3 ani în acest rol au constituit piatra de temelie, iar în acest timp am creat un proces care funcționează. Pentru mine. Piața a fost ca un rollercoaster, iar astăzi nu se îmbunătățește. Când am început, una din cele mai mari spaime pe care le aveam era să primesc un ”nu” de la persoana cu care discutam. Mai aveam și o mulțime de gânduri legate de cum s-ar putea termina o discuție…înainte ca aceasta să înceapă.

Rezum mai jos ce am făcut eu și sper că aceste lucruri să ajute:

Schimbă-ți mentalitatea. În loc să te concentrezi pe aspectul negativ al obținerii unui ”nu”, mută atenția pe aspectul pozitiv al unei discuții. Ar putea însemna că clientul nu este încă pregătit să cumpere, dar ar putea fi interesat să afle mai multe aspecte despre produsul sau serviciul pe care îl oferi.

Pregătește-te bine. Cu cât ești mai informat pentru o discuție de vânzări, cu atât te vei simți mai încrezător. Exersează-ți argumentele și anticipează potențialele obiecții.

Practică ascultarea activă. În timpul discuției, concentrează-te pe a-ți asculta activ interlocutorul. Acest lucru nu numai că te va ajuta să construiești o relație mai bună cu acesta, dar îți va oferi și o mai bună înțelegere a nevoilor și a obiecțiilor lui.

Gândește strategic, pe termen lung și fii tare. În loc să îți canalizezi energia pe rezultatul imediat al discuției, concentrează-te pe obiectivul pe termen lung, acela de a construi relații durabile și de a genera nou business. Să fii un bun vânzător este o meserie pentru care ai nevoie de rezistență, de reziliență și de capacitatea de a face față respingerii.

Învață de la NU și sărbătorește fiecare victorie. Când primești un refuz, cere feedback și folosește-l pentru a-ți îmbunătăți oferta, produsul sau serviciul. În același timp, nu uita să trăiești cu bucurie momentele de succes și să îți faci timp pentru a le sărbători, pentru că te va ajuta să îți construiești încrederea și să îți crească motivația.

Cu experiență de 8 ani alături de Trend, George face parte din echipa de Key Account Management. La locul de muncă este pasionat de lucrul cu companiile care doresc ca echipele lor să devină mai strategice și mai productive prin gestionarea culturii organizaționale, reușind să stabilească parteneriate reale și autentice alături de clienții săi. În timpul său liber vorbește cu pasiune despre hobby-urile sale: vlogging, investiții și ceasuri.


#DozaDeLectură

Carl Sewell si Paul Brown - Clienti pe viata - Editura Publica

Pentru acest episod vă propunem cartea scrisă de Carl Sewell Clienți pe viață, o lectură sofisticată și sobră în același timp, familiară și amuzantă, a cărui limbaj, deși simplu, mesajul transmis nu este nici pe departe unul simplist.

Singura noastră sursă care poate genera avantaje concurențiale o reprezintă oamenii noștri și serviciile pe care ei le oferă. Aceasta reprezintă singura modalitate de diferențiere, deoarece accesul la resursele de capital, inovații și tehnologii este același și timpul reprezintă moneda de schimb. Clienții așteaptă să primească servicii și produse de calitate superioară foarte rapid și ușor.

Importanța lui „a vrea”. Atunci când vrem oameni noi în echipele noastre este important să ne dăm seama dacă aceștia își doresc cu adevărat să fie acolo și mai ales dacă vor să se ocupe de clienții noștri. Este o adevărată plăcere să lucrezi alături de oameni inteligenți care apreciază aceleași valori.

Atunci când suntem conștienți de propria valoare, putem să fim receptivi la nevoile și dorințele altora. Secretul este crearea unui mediu în care oamenii să simtă că dețin un rol important pentru succesul companiei. Elementele care pot duce la creșterea respectului de sine sunt: realizările, atenția acordată fiecăruia, puterea, etica și valorile.

Cum putem să facem lucrurile mai bine. „Găsiți un job care vă place, unde munca înseamnă joacă și unde aveți oportunitatea de a vă dezvolta și de a învăța de la profesori valoroși. Apoi asigurați-vă că vă preocupați de oamenii cu care lucrați și de clienții care vă asigură succesul afacerii.”


#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom

Ai face echipă cu o persoană identică cu tine?


#DeAscultat

Din această săptămână adăugăm o rubrică nouă, în care venim cu sugestii de podcasturi numai bune de ascultat. Spor la vizionat și dacă găsiți ceva interesant nu uitați să împărtășiți și cu cei din jur.

Astăzi recomandăm episodul 11 din podcastul Hacking Work, realizat de Doru Șupeală. Veți afla de la Marius Ștefan mai multe despre cultura companiei Autonom, despre cum oamenii și modul în care ei lucrează împreună construiesc bazele unei companii de calitate și cum pot educa prin propriul model organizațional.


Pe data viitoare!