Salutare,
În episodul de astăzi vorbim despre rolul curiozității și al experimentării în procesul de învățare, despre conectare și despre cum putem să îi inspirăm pe oameni, să îi conectăm la viziunea și la mesajul nostru, într-un mod autentic și puternic.
Toate acestea pot fi citite în newsletterul nostru Learning Tip of The Week, la care vă invităm să vă abonați fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:
Spor la citit! Dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.
#EvolveDaily by Autonom
Curiozitatea reprezintă elementul cheie pentru a transforma visurile și a îmbrățișa pe deplin schimbarea, un text pregătit de Valentin Coca.
Dacă ai un vis este important să ai curajul și încrederea să îndrăznești să-l pui în aplicare și să îmbrățișezi schimbarea cu tot ce vine ea. Ai nevoie de obiective mari care să merite efortul și care să contribuie la procesul de transformare. Modalitatea în care experimentăm și ne jucăm cu lucrurile creează, de fapt, un spațiu de învățare, un loc pentru multe adevăruri și lucruri în care, alegerile corecte și deciziile înțelepte, nu sunt impuse asupra noastră. Reprezintă mai degrabă bucurii simple, pe care le primim în viața noastră și prin care, avem impactul asupra oamenilor din jurul nostru. Secretul stă în curiozitate, vehiculul perfect pentru afla răspunsuri care așteaptă să fie descoperite. Curiozitatea în zona de nu știu și vreau să aflu sau curiozitate prin ascultare și conectare.
Am ales să împărtășesc câteva insight-uri valoroase din procesul meu de învățare și evoluție, legate de rolul curiozității și al experimentării în procesul de evoluție, despre adaptare și acceptare în culturile din care facem parte și despre perspectiva și impactul pe care îl avem asupra oamenilor din jur.
Procesul de transformare este în primul rând al nostru și trebui să ne aducem mereu aminte că suntem în competiție cu noi și nu cu cei din jur. Progresul vine din ieșirea din zona de siguranță și ducerea lucrurilor mai departe, pentru a deveni mai mai buni la ceea ce facem, dar și mai smeriți. Atunci când suntem dedicați și concentrați pe un obiectiv propriu, șansele cresc reușita și contează mult modalitatea în care ne punem energia noastră. Schimbăm realitatea din jur transformându-ne în primul rând pe noi înșine. Procesul începe prin a spune „da” și a acorda încredere, prin a arăta că ne pasă de cei din jur și prin a susține valorile și principiile în care credem.
Omul își poate modela viața prin schimbarea perspectivei, adică felul în care gândește și în care privește lucrurile. Perspectiva exprimă, pur și simplu, modalitatea în care vedem lucrurile în mai multe sensuri. Punctele tari nu pot exista fără puncte slabe și nu ne putem mărgini niciodată la analiza doar a unei fețe a medaliei.
Cu cât ne păstrăm conectarea cu cei din jurul nostru, cu atât devenim mai motivați, mai rezilienți și putem realiza lucruri cu impact. Conectarea însemnând de fapt modalitatea în care comunicăm cu cei din jurul nostru, interacționăm, relaționăm și încheiem parteneriate. Prin colaborare construim încredere, activăm elementul de creativitate prin folosirea cunoștințelor specifice și reușim să inovăm.
Parteneriatele înseamnă să ne adaptăm în permanență la o lume dinamică, dar și să lăsăm un spațiu și pentru ceilalți. Nu este vorba numai despre noi și despre a avea dreptate în fiecare situație în care ne aflăm. Se întâmplă în unele situații să avem doar convingerea că avem dreptate, dar pentru reușita proiectului să nu fie despre noi și despre ce credem. Să fie despre ceilalți și despre ce cred ei. Experimentarea reprezintă cel mai bun mod de învățare și nu avem cum să o facem realizând doar lucruri bune.
Leadershipul este despre oameni și despre conectarea cu ei, de a-i asculta, de a-i auzi și mai ales despre a-i înțelege. Pentru a ajunge acolo este un drum de parcurs în care un lider trebuie să fie conștient de propriile trăiri, valori și gânduri, dar și dorința de a înțelege foarte bine contextul, de a explora și a oferi ajutorul.
Valentin s-a alăturat echipei Autonom în 2015 și în momentul de față coordonează echipa de vânzări a diviziei de leasing operațional. „Când am pornit în această călătorie am redescoperit posibilitatea de a găsi inspirație în experiența umană autentică și în gândirea celor din jurul tău, de a învăța și a cunoaște în fiecare zi. Există răspunsuri care așteaptă să fie descoperite dincolo de „Știu” sau „Îți spun eu cum stă treaba.” Superputerea lui este conectarea celor din jurul său și să-i ajute să meargă în aceeași direcție.
#DozaDeLectură
Recomandarea de săptămâna aceasta merge către Simon Sinek și Începe cu DE CE?. Autorul ne oferă, folosind povești reale, o structură pe care să putem construi, putem să îi inspirăm pe oameni, să îi conectăm la viziunea și la mesajul nostru, într-un mod autentic și puternic. Este o carte care merită să fie citită și redescoperită cu fiecare ocazie.
Cum ar fi dacă am veni la muncă în fiecare zi doar ca să fim mai buni decât noi înșine? Lecția pe care o primim de la personajul Ben Comen, alergător care suferă de o paralizie cerebrală, nu este despre cum „Cei duri răzbesc” sau „Ridică-te singur”, ci este despre a fi ridicat de cineva, despre faptul că atunci când concurezi împotriva tuturor nimeni nu o să te ajute. Ben știe că se află acolo pentru el însuși și începe fiecare cursă știind foarte clar DE CE o face.
Succesul vine din claritatea cu care identificăm DE CE facem ceea CE facem. Dacă ne dorim să inspirăm trebuie să începem prin a comunica mereu DE CE-ul nostru sau al companiei, îl avem în minte și rămânem consistent cu el în tot ce facem. Scopul este să identificăm persoane, clienți care să creadă în ce credem noi și sunt convinși că ceea ce facem, oferim noi îi este de ajutor. Scopul este unul comun pe care îl atingem urmând un parcurs umăr la umăr.
Există o diferență între a te avânta din toată inima în ceva cu ochii deschiși și a face același lucru dar, păstrând de data aceasta ochii deschiși. Este foarte importantă perspectiva și răspunsul la întrebarea DE CE. Henry Ford spunea: „Orice ai crede, că poți sau că nu poți, ai dreptate.”
Ceea CE putem face de-a lungul timpului se poate schimba, însă DE CE-ul rămâne același. Atunci când Apple a filmat DE CE-ul lui și l-au pus într-o reclamă au creat un manifest și felul în care au comunicat ulterior a arătat că ei provoacă în mod constant o stare existentă, gândindu-se să ofere în permanență putere individului. Acel „Gândește diferit” nu înseamnă întruchiparea unui spirit rebel pentru că s-au asociat cu rebeli cunoscuți, precum: Pablo Picasso, Jim Henson, Alfred Hitchcock, ci au ales rebelii cunoscuți pentru că brandul întruchipează de fapt același spirit nesupus. DE CE s-a născut de fapt înaintea soluției creative din reclama și puterea oferită spiritului individual stă la baza existenței companie.
#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom
Menționează 3 valori după care îți ghidezi deciziile.
#DeAscultat
Vă propunem să urmăriți discursul lui Simon Sinek ”How great leaders inspire action”, cel de-al treilea cel mai vizualizat clip de pe TED.com.