Învățare prin acțiune #2

Salutare,

Continuăm seria recomandărilor de resurse valoroase și povestim astăzi despre accelerarea procesului de învățare și importanța gestionării unei palete largi de emoții.

Spor la citit și dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.

Toate acestea pot fi citite în newsletterul nostru Learning Tip of The Week, la care vă invităm să vă abonați fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:


#AerProaspătPentruMinte by Andreea Roșca

În octombrie 2022, invitatul Andreei Roșca în conversațiile live The Vast & The Curious a fost psihologul și profesorul Mircea Miclea.

Întregul dialog a fost străbătut de o temă care e, probabil, comună în viața personală și profesională a fiecăruia dintre noi: cum să înțelegem lumea haotică din jur și să recăpătăm un oarecare control asupra propriului drum?

Ca partener strategic al acestei serii de conversații vă prezentăm trei idei esențiale din acest interviu:

     Proiectele creează claritate. Realitatea noastră e construită de ceea ce ne captează atenția. Dacă avem un proiect, ordonează felul în care selectăm și procesăm informația. Dacă nu avem un proiect, suntem conduși de orice intră în câmpul atenției noastre. Proiectele sunt instrumente pentru a reduce incertitudinea.

     Simplu înseamnă clar. Lumea de azi e un sistem complex. Managementul sistemelor complexe are nevoie de principii simple: trebuie să clarificăm ce contează cu adevărat și să ”citim” ceea ce ni se întâmplă prin aceste principii. Altfel, analizăm prea mult, nu deosebim ce e relevant de ceea ce nu e și nu acționăm.

     Soluțiile vin din acțiune. Cei care reflectează prea mult, încercând să evite greșelile, au o rată mai lentă a învățării. Soluțiile nu sunt în registrul gândirii, ci în registrul acțiunii. Cei care fac lucruri, chiar dacă greșesc, au mai mult timp să învețe și știu unde să corecteze, dacă greșesc repede și precis.


#DozaDeLectură

Rolul pe care îl jucăm în viața noastră emoțională este mai important decât ne-am imaginat vreodată. De aceea vă lăsăm câteva idei extrase dintr-o carte esențială pentru cei care vor să exploreze ce sunt, de unde vin emoțiile și despre modalitatea în care ne afectează. Teoria lansată de Lisa Feldman Barrett, în Cum iau naștere emoțiile este relevantă și pentru conceptul de leadership, în sensul înțelegerii influenței pe care o au emoțiile, cel puțin în luarea deciziilor.

     Emoțiile reprezintă construcții de moment, realizate de sisteme fundamentale care interacționează la nivelul întregului creier și sunt susținute de experiențele de învățare de pe parcursul întregii vieți.

     Noi suntem constructori propriilor emoții. Acestea nu reprezintă reacții la lume ci modul în care creierul nostru construiește sens într-un context, ceea ce înseamnă că sunt învățate și modelate de cultură.

     Cuvintele noi sunt cele care ne ajută să construim experiențe în modalități diverse. Dezvoltarea vocabularului ne oferă o mai mare flexibilitate și asta înseamnă că creierul va reuși, cu ajutorul predicțiilor să-și calibreze și să-și pregătească resursele în funcție de nevoi.

     Emoțiile sunt o sursă de înțelepciune și persoanele care experimentează o paletă de emoții largă sunt cele care dezvoltă un autocontrol și o gestionarea a stărilor în mod adecvat.


#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom

Care a fost cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o recent? Atât în viața personală, cât și în cea profesională.


Pe data viitoare!