Atitudinea, un lucru mic care face diferența #32

Salutare,

Săptămâna aceasta continuăm recomandările de resurse de învățare și vorbim despre leadership, cultivarea unei culturi a performanței, despre sens, perseverență și deschiderea față de a învăța cu fiecare ocazie și din fiecare greșeală.

Toate acestea pot fi citite în newsletterul nostru Learning Tip of The Week, la care vă invităm să vă abonați fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:


#EvolveDaily by Autonom

Laura Ciubotaru - Director Proiecte Speciale Autonom

Atitudinea potrivită este mai importantă decât aptitudinile, un text pregătit de Laura Ciubotaru, Director Proiecte Speciale.

Pentru mine povestea Autonom a început acum 10 ani și reprezintă o călătorie despre leadership, învățare continuă, transformare, libertate și încrederea pe care am primit-o. Încrederea a reprezentat de fapt ieșirea din zona de confort, pentru că a însemnat asumarea de riscuri în raport cu mine și cu ceilalți din jurul meu, colegi, clienți. Spun acest lucru pentru că aici am găsit mediul perfect pentru a experimenta și a învăța într-un ritm alert, datorită unor experiențe unice pe care le-am trăit. Am ales să împărtășesc câteva idei care sper să vă ajute în experiențele voastre din fiecare zi.

Atitudinea este mai importantă decât aptitudinile. Atunci când oamenii au atitudinea potrivită, aceștia sunt motivați și se pot adapta ușor, ceea ce îi face mai deschiși în a învăța noi competențe. Comportamentul, ceea ce facem, perseverența cu care facem lucrurile, deschiderea către a învăța cu fiecare ocazie și din fiecare greșeală și cum ne raportăm la obstacole sunt doar câteva din elementele care bătătoresc calea spre reușită. Fiecare situație trebuie privită individual și analizată constructiv pentru a vedea ce putem face pe viitor. Perseverența, încrederea și dorința de învățare sunt cele care aduc un plus în reușita proiectelor pe care le facem.

Managerul reprezintă plasa de siguranță pentru echipa sa. Oamenii au nevoie să vadă sensul muncii lor, să li se acorde încredere, să nu fie pedepsiți pentru greșelile pe care le fac și să aibă un mediu în care să experimenteze. Au nevoie să vadă deschidere și să aibă parte de un climat de siguranță. Pentru că felul în care aceștia se raportează la un obstacol, la cauzele și implicațiile sale, le influențează de fapt comportamentul. Chiar și în situațiile cele mai dificile există o doză de control și este important să învățăm oamenii să se concentreze pe acesta. Dacă nu cred că pot schimba cumva situația, atunci nu vor face nimic pe viitor. Vor perpetuarea un pattern: „Nu încerc pentru că știu cumva că nu are sens și nu stă de fapt în puterea mea să schimb. Nu pot și nu știu cum aș putea să rezolv situația ivită.” Învățăm din reușite și din greșeli, pentru că de fapt ne aflăm într-un proces de învățare continuă.

Cultura atrage o anumită tipologie de oameni și este cea care susține performanța. Reprezintă de fapt modalitatea în care oamenii fac lucrurile, urmărind o misiune și valori comune, cum ne simțim și care este sensul acțiunilor noastre. Vorbește despre cum ne comportăm și ce facem în fiecare moment. Și este de fapt cea care determină rezultatele dar și engagementul față de business. Este esențial să ne înconjurăm de oameni buni pe ceea ce fac pentru că de la ei învățăm, preluăm obiceiuri.

Tratează cu demnitate şi respect orice persoană pe care o întâlneşti. Indiferent de funcțiile pe care le avem și de experiența acumulată, nu le știm pe toate. Și de aceea este important să fim deschiși și să acordăm credit celor din jurul nostru. Oamenii trebuie să înțeleagă ce au de făcut și utilitatea lucrului pe care îl fac. De aceea, felul în care ne comportăm noi se va vedea și în comportamentul celorlalți.

Laura s-a alăturat echipei Autonom în 2012, iar în momentul de față coordonează echipa de proiecte speciale din Autonom. Îi place să stea de vorbă cu oamenii, să îi încurajeze și să îi ajute să găsească soluții care produc valoare pentru colegii lor, dar și pentru clienți. În timpul liber îi place să citească și să călătorească alături de familia sa.


#DozaDeLectură

Vă propunem o autobiografie remarcabilă despre cel care a fost numit Jack Neutronicul și a contribuit la evoluția managementului, în cariera sa de peste două decenii la conducerea General Electric. Jack Byrne în Jack. Dintr-o bucată ne poartă într-o călătorie cu multe peripeții din viața lui Jack Welch.

Pentru un lider succesul înseamnă să îi crească pe ceilalți. Înainte de a fi un lider, succesul reprezintă să te crești pe tine, pentru ca mai apoi focusul să fie mutat către ceilalți. De fapt acesta reprezintă un antrenor generos care își pregătește angajații, oferindu-le instrumente și sfaturi pentru a-i ajuta să se dezvolte. Alegem persoanele potrivite, apoi le dăm oportunitatea să-și întindă aripile şi le oferim suportul necesar.

Beneficiile schimbării trebuie explicate. Oamenii din echipă au nevoie să afle care este rațiunea din spatele deciziilor managerului. Atunci când înțeleg motivele este mai probabil să le susțină, chiar dacă nu sunt de acord cu acestea.

Este necesar să fie cultivată o cultură a performanței. „Adevăratul leadership vine din calitatea viziunii și abilitatea de a aprinde în alții scânteia performanțelor lor.” Jack Welch a dezvoltat un sistem de evaluare. În fiecare an 10% dintre cei mai puțin performanți angajați erau schimbați, motivându-i în felul acesta și pe ceilalți să-și îndeplinească obiectivele și să crească. Tocmai de aceea în acest proces este foarte important ca angajații să primească o evaluare sinceră a performanței. „Nu ai dreptul să fii un lider dacă cineva care lucrează pentru tine nu știe unde se află”.

„Dacă nu știi să pierzi nu vei știi niciodată cum să câștigi.”


#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom

În ce fel ești tu un model pentru cei din jurul tău?


#DeAscultat

Vă invităm să ascultați discursul lui Jack Welch la London Business School: „Go be an entrepreneur.”


Pe data viitoare!