Reciprocitatea ingredientul surpriză al succesului #4

Salutare,

Pentru că urmează acea perioadă din an în care ne reamintim că a dărui contează mai mult pentru noi, povestim în acest episod despre importanța comportamentelor prosociale, despre cum cei care dăruiesc sunt puternici și despre cum asumarea și comunicarea deschisă sunt părți esențiale în procesul de creștere.

Spor la citit și dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.

Toate acestea pot fi citite în newsletterul nostru Learning Tip of The Week, la care vă invităm să vă abonați fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:


#SustenabilitateaÎnseamnăResponsabilitate

„Cea mai mare provocare a acestui secol este să luăm o idee care pare abstractă – dezvoltarea sustenabilă – și să o transformăm într-o realitate pentru toți oamenii de pe planetă.”

Kofi Annan, Secretar General al Națiunilor Unite

Ce putem face noi, colegi, manageri sau companii să fim parte activă din acest proces? Să apăsăm pedala de accelerație cu maximă responsabilitate și să producem schimbare în jurul nostru. Cum putem face acest lucru? Cu asumare, transparență și claritate în recunoașterea impactului pe care îl avem asupra mediului.

Vă prezentăm rezultatele a două sondaje care atrag atenția asupra acestor aspecte și care să vă inspire în strategiile de anul viitor.

PwC Global Investor Survey 2022

     87% din investitori au fost de părere că raportarea conține informații care nu sunt susținute de argumente și sunt preocupați de riscurile fenomenului greenwashing. Aceștia se uită tot mai mult dincolo de cifrele și rezultatele financiare, caută informații relevante și corecte despre impactul pe care companiile îl au asupra societății și a mediului, bazate pe indicatori măsurabili și comparabili.

     69% dintre respondenți consideră că rapoartele ar trebui realizate cu aceeași rigoare ca rapoartele financiare și ar trebui să cuprindă valoarea efectelor pe care operațiunile lor le au asupra mediului sau a societății.

     73% consideră că ar trebui raportat costul îndeplinirii angajamentelor asumate.

Mai multe informații puteți citi aici: https://pwc.to/3HVl8UX.

Raportul Carbon Disclosure Project

citat de FT: https://on.ft.com/3VWpSO2

     Multe companii nu reușesc să măsoare și să raporteze corect și clar tipurile de impact pe care le produc. Mai mult de 680 de instituții financiare, cu active totale de 130 de trilioane de dolari, utilizează scorurile CDP atunci când analizează posibile alocări de capital.

     12 din cele 18.700 de companii globale analizate au obținut scorul maxim în modul în care raportează informațiile non-financiare.

     Doar 330 de companii din cele 18.700 care au răspuns pentru ediția din acest an au primit un scor „A” pe baza transparenței și performanței.

Mai multe informații despre scorurile CDP citiți aici: https://www.cdp.net/en/scores/cdp-scores-explained.


#DozaDeLectură

Adam Grant - A da si a lua - Editura Publica

Dacă acum două episoade vă povesteam despre o abordare nouă în ceea ce privește emoțiile, astăzi vă prezentăm o abordare ingenioasă a succesului, oferită de Adam Grant în cartea A da și a lua.

     Până acum focusul a fost pe factorii individuali ai succesului, la locul de muncă și în viața de zi cu zi: pasiune, muncă grea, talent și noroc. Și ar trebui să fie luat în vedere un al cincilea element: modul în care interacționăm cu ceilalți. De fiecare dată când interacționăm cu o altă persoană la locul de muncă, avem de făcut o alegere: încercăm să revendicăm cât mai multă valoare putem sau să contribuim cu valoare fără să ne îngrijorăm de ceea ce primim în schimb?

     Există trei stiluri fundamentale de interacțiune socială sau reciprocitate: a dărui, a lua și a face schimb. Acestea pot fi schimbate în timp ce trecem prin diferite roluri și relații profesionale, astfel cei care primesc se străduiesc să obțină cât mai mult posibil de la ceilalți, cei care se potrivesc își propun să schimbe în mod egal, iar cei care dau sunt o rasă rară de oameni care contribuie la alții fără să aștepte nimic în schimb.

     Succesul este legat de reciprocitate și ajutorul oferit celorlalți ne conduce în cele din urmă către acesta. Donatorii văd lucrurile din perspective diferite, făcându-le agreabile și înțelegătoare în grupurile din care fac parte și mai mult decât atât, ajută cu fiecare ocazie, aducându-și contribuția și în afara responsabilităților specifice, suportând unele costuri personale.

     Dăruirea nu este un element care denotă slăbiciune sau naivitate și cei care fac acest lucru sunt cel mai puțin vulnerabili față de eroarea de a suprainvesti în oameni.

     Donatorii sunt buni mentori prioritizând motivația mai mult decât talentul, văd potențialul și îi tratează pe toți ca fiind valoroși și oferă sprijin suplimentar celor care muncesc din greu și dau dovadă de motivație, încurajând diligența și rezistența.

     Trăim într-o eră în care schimbările masive în structura muncii și tehnologia care o modelează au amplificat și mai mult avantajele de a fi dăruitor. Comunicarea deschisă, relaxată și recunoașterea propriilor neajunsuri sunt mai influente decât vorbirea declarativă, formală și dominantă.


#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom

Ce abilități ai pe care le-ai putea transmite altora?


Ne revedem săptămâna următoare, în prag de sărbătoare!