Salutare,
În echipa noastră a fost multă bucurie săptămâna trecută pentru că Newsletter-ul Learning Tip Of The Week a fost nominalizat la #WebstockAwards2023, la secțiunea Best Content Marketing Campaigns. Chiar dacă nu ne-am numărat printre câștigători, ne bucurăm că am făcut parte din această poveste și vă mulțumim atât vouă, cititorilor pentru că ne sunteți alături și ne încurajați să continuăm, cât și celor care aleg să povestească despre cum sunt experiențele lor de învățare.
În episodul de astăzi vorbim despre cum facem față provocărilor și construim strategii bune, despre expunere la contexte de învățare și despre cum putem să îi inspirăm pe oameni, să îi conectăm la viziunea și la mesajul nostru, într-un mod autentic și puternic.
Spor la citit! Dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.
#EvolveDaily by Autonom
Vă lăsăm câteva idei extrase din Podcastul Forbes Voices, în care au fost invitați Dan și Marius Ștefan.
Noroc chior sau strategie bine pusă la punct? Norocul și contextul sunt aceleași pentru toată lumea, dar ceea ce diferă este metodologia din spatele acțiunilor și resurselor pe care le avem. Am pornit și testat sute de idei și așa am aflat care trebuie scalate. Dacă contextul nu te ajută din diverse motive atunci fie trebuie căutate soluții, fie trebuie renunțat la timp. Succesul este când pregătirea se întâlnește cu oportunitatea. Cumva oportunitățile trebuie generate și pregătite, pentru a acționa cu toate resursele atunci când ai identificat ceva cu potențial.
Contează mult cum privești și ce relație ai cu eșecul. Este important să ai curaj și să mergi din eșec în eșec, fără să-ți pierzi entuziasmul. Nereușita nu este doar o oportunitate de învățare, ci parte din proces și de aceea avem nevoie de expunerea la contexte de învățare. Ingredientele importante în afară de know how: curiozitatea, determinarea sau cum treci peste greutăți datorate contextului și cum înveți din ele. De fapt este vorba de iterații pe care le validăm cu fiecare încercare. E foarte ușor să cerem oamenilor inițiativă, dar nu fără să plătești costul erorilor.
Totul se învață și suntem o suma experiențelor noastre. Liderul poate avea calități care să-l ajute, însă stilurile de leadership se învață și în acest proces contează mult valorile și self awareness-ul. Este important ca acesta să asculte, să aibă o toleranță la greșelile celor din jur, pentru că altfel, nu vor reuși să crească. Să fie o sursă de inspirație și să trasese direcția pentru ca apoi să facă un pas în spate și să acorde autonomie.
Avem nevoie de context și de oameni. Oamenii care sunt mai buni ca noi și cu care suntem compatibili reprezintă elementul cheie pentru o organizație de succes. Profilul de lider vizionar precum Steve Jobs este tot mai puțin valabil. Leadershipul puternic și de efect pe termen lung este un sport de echipă.
Acesta poate fi ascultat în integralitate aici:
Accesează link-ul de mai jos dacă vrei să citești un episod anterior 🎁
#DozaDeLectură
Recomandarea de săptămâna acesta merge către o carte pe care o considerăm extrem de valoroasă, Good Strategy. Bad Strategy, scrisă de Richard Rumelt. Mesajul principal este acela că este destul de dificil să dovedim că o strategie este bună sau corectă, ci mai degrabă aceasta reflectă o judecată a unei situații specifice și cea mai promițătoare cale de urmat. Aceasta reprezintă un fel de ipoteză ce poate fi testată și îmbunătățită continuu.
O strategie bună se referă la modalitatea în care o organizație va merge mai departe. Strategia se ocupă întotdeauna de marginea dintre cunoscut și necunoscut și presupune a nu face confuzie între obiective generale, viziune și valori, ci a oferi politici directoare clare și acțiuni coerente ale statului. Reprezintă de fapt un răspuns specific și coerent pentru a depăși obstacolele din calea progresului și este important să valorificăm și să aplicăm strategia acolo unde va avea cel mai puternic efect.
Cum să cucerești provocările? Secretul unei strategii bune constă în identificarea provocărilor și crearea unei abordări coerente pentru a le depăși. Dacă nu reușești să identifici și să analizezi obstacolele, de fapt nu ai o strategie. Ce avem în schimb sunt obiective extinse, un buget sau o listă de lucruri pe care ni le dorim să se întâmple. Nucleul oricărei strategii de succes conține 3 elemente: un diagnostic, o politică de ghidare și o acțiune coerentă.
Strategia presupune un proces iterativ pentru optimizare a soluțiilor. Liderii eficienți trebuie să fie atenți la semnalele care indică dacă strategia lor produce sau nu rezultatele dorite și ar trebui să fie deschiși să-și adapteze și să-și perfecționeze abordarea în consecință. Strategia trebuie tratată ca o ipoteză care poate să fie testată încontinuu. Multe strategii proaste sunt doar declarații de dorință, mai degrabă decât plan pentru depășirea obstacolelor.
#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom
Ce cântărește mai mult în luarea deciziilor: intuiția sau experiența?
#DeAscultat
Pentru inspirația din căști vă invităm să ascultați prezentarea lui Marshall Goldsmith la Talks at Google, What Got You Here Won’t Get You There.
Dacă vrei să primești epidoasele Learning Tip of The Week în inboxul tău, te invităm să te abonezi fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:
Ne vedem în episodul următor!