Responsabilitatea propriilor decizii reprezintă testul cel mai bun #53

Salutare,

Continuăm recomandările de resurse de învățare și povestim un pic săptămâna aceasta despre importanța acordării libertății, cu doze variabile de ghidaj, pentru ca oamenii din echipele noastre să învețe atât individual, cât și în echipă și să simtă responsabilitatea propriilor decizii. Provocarea și asumarea sunt două elemente importante din proces și secretul constă în a face progres constant și a simți că efortul are sens și valoare. De fapt, valoarea și inovația sunt cele care ar trebui să ocupe centrul gândirii noastre strategice.

Spor la citit! Dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.


#EvolveDaily by Autonom

De data aceasta am ales să vorbim cu Andrei Stancu, CEO Blue Technology, un serviciu de ride-hailing care va face accesibile călătoriile cu mașini electrice, atât pentru companii, cât și pentru persoane individuale. Andrei s-a alăturat echipei Autonom odată cu achiziția VMS (Vehicle Management System) în anul 2015. VMS, integrat sub numele de Autonom Drive, a oferit până în prezent, către clienți corporate, peste 700.000 de transferuri la cele mai înalte standarde de siguranță și calitate. Începând cu toamna acestui an a lansat Blue, un serviciu inovator, construit cu grijă pentru oraș și pentru siguranța celor care aleg călătorii, nu curse. Acesta a ales să împărtășească câteva idei din experiența sa, care să vă ajute sau pe care să le puteți aplica în situațiile voastre din fiecare zi.

Fiecare membru al echipei are o arie de acțiune și libertate prin care contribuie în mod activ la atingerea obiectivelor comune ale echipei. Echipele agile reprezintă secretul sau elementul central al unui mod optim de funcționare al unui business și este important să nu cădem în capcana nivelurilor intermediare excesive de management, care pot reduce eficiența. Oamenii trebuie să învețe atât individual, cât și în echipe, cu o doze variabile de ghidaj, astfel încât să fie pregătiți pentru a se adapta la schimbare, să aibă mai mult curaj și să devină într-un final autonomi. Cele mai bune teste sunt cele reale, în care oamenii pot hotărî singuri și simt responsabilitatea propriilor decizii. De fapt, în aceste echipe se află nucleul inovării și al rezultatelor de calitate superioară. Putem valoriza expertiza și creativitatea fiecărui membru pentru a aborda provocările noastre și pentru a construi produse și servicii de înaltă calitate.

Calitatea contează. Atunci când ai un serviciu este important să testezi și să îl supui unui proces de autoactualizare permanentă. Nu trebuie neapărat să inventăm servicii noi pentru nevoi care nu există, ci mai degrabă să învățăm cum le putem reinterpreta pentru a rezolva probleme reale ale clienților. Facem câte un pas mic și ne păstrăm opțiunile deschise pentru a ne adapta în funcție de feedback-ul primit și dinamica schimbarilor mediului în care activăm. Ceea ce ne interesează nu este o linie de finish, ci o cursă de anduranță împreună cu colegii și clienții noștri pentru a construi relații de încredere. Partenerii de drum trebuie să aibă valori comune și principii asemănătoare, altfel nu poate exista un angajament atunci când apar momente dificile. În final, dacă știi că livrabilul tău este valoros, vei vorbi cu siguranță despre acel serviciu sau produs cu bucurie și încredere.

Capacitatea individuală de a contribui și găsi soluții este valoroasă pentru orice demers. Iar în acest proces un element important este provocarea și asumarea. De fapt atunci când nu ai emoții că poate nu ai luat decizia cea mai bună, cel mai probabil te afli într-o zonă de confort care nu îți oferă decât o vagă senzație de siguranță și cel mai probabil vei ajunge în curând într-o zonă de demotivare. Ceea ce ne motivează cu adevărat să continuăm să ne implicăm într-un proiect nu sunt banii și nici chiar faptul că poate acesta presupune task-uri care ne fac plăcere. Se pare că secretul constă în a face un progres constant și mai ales a simți că efortul tău are sens și valoare pentru tine, echipa ta, clienții tăi sau comunitatea din care faci parte.


Accesează link-ul de mai jos dacă vrei să citești un episod anterior 🎁


#DozaDeLectură

Vă propunem o carte despre prietenie, încredere și loialitate, scrisă de W.Chan Kim și Renee Mauborgne, Blue Ocean Strategy. Aceasta ne oferă de fapt o nouă perspectivă asupra modului de abordare a afacerilor și concurenței, dar și o mentalitate proaspătă pentru liderii și strategii de afaceri care caută noi direcții de creștere și diferențiere.

Competiția nu trebuie să ocupe centrul gândirii strategice. De fapt, oceanele roșii reprezintă acele piețe în care concurența este acerbă și strategia se concentrează pe a învinge competitorii și oceanele albastre reprezintă un spațiu de piață de necontestat care se axează pe valoare și pe inovație. Este important ca atenția să fie orientată mai degrabă spre înțelegerea modului în care le putem oferi cumpărătorilor un plus de valoare și nu pe reacțiile la mișcările strategice ale rivalilor. Scopul nu este întrecerea acestora, ci o creștere spectaculoasă de valoare prin care concurența să devină irelevantă. „Singura modalitate de a învinge competiția este să nu mai încerci să învingi competiția.”

O componentă importantă pentru extinderea pieței prin atragerea nonclienților. De fapt un strateg al oceanului albastru nu obține informații nu prin urmărirea clienților existenți și cum pot fi făcuți aceștia fericiți. Însă calea pentru a crea o nouă cerere este îndreptarea atenției către nonclienți și spre motivele pentru care aceștia refuză să fie clienții unei industrii.

Inovarea este un concept foarte amplu, care se bazează pe o idee originală și utilă, indiferent dacă aceasta este legată de un salt valoric care poate atrage marea masă a cumpărătorilor. Companiile au nevoie, pentru a capta un ocean albastru, din punct de vedere comercial, de o strategie care să le poată alinia propunerile de valoare, de profit și de oameni în urmărirea atât a diferențierii, cât și a costului redus. Lipsa distincției se sfârșește de cele mai multe ori cu o inovare care deschide drumuri noi, dar nu oferă acces la marea masă a cumpărătorilor-țintă.


#ÎntrebăriCuSens din Jocul Autonom

Ce cântărește mai mult în luarea deciziilor: intuiția sau experiența?


#DeAscultat

Vă invităm să-l ascultați pe Guy Kawasaki și talk-ul lui de la TEDx intitulat The art of innovation.


Dacă vrei să primești epidoasele Learning Tip of The Week în inboxul tău, te invităm să te abonezi fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:


Ne vedem în episodul următor!