Dragi calatori si internauti autonomi, probabil stiti deja ca ne plac povestile cu talc, inclusiv cele despre reusite celebre – in afaceri si nu numai. Insa, pe langa faptul ca citim si incurajam lectura in randul colectivului Autonom Rent a Car, ne straduim sa si implementam ceea ce invatam din carti, in spiritul valorilor proprii. Doar invatand in permanenta de la cei mai buni ne putem dezvolta constant.
Ei bine, in primul an de activitate in echipa noastra, fiecarui nou angajat i se recomanda sa citeasca o serie de carti care au contribuit semnificativ la conturarea culturii noastre organizationale. V-am starnit interesul? Una dintre aceste carti este „Cum sa livrezi fericire” de Tony Hsieh (se pronunta Shay), CEO al companiei Zappos.Com, Inc., achizitionata de Amazon.com in 2009 intr-o tranzactie evaluata la momentul respectiv la 1,2 miliarde $.
In acest volum, Tony Hsieh isi prezinta intr-o maniera pragmatica si, totodata, amuzanta invataturile desprinse din propriile lectii de viata si de afaceri. De la inceputul carierei sale, cand administra o ferma de rame si, ulterior, o pizzerie, Tony a ajuns sa infiinteze compania LinkExchange, cumparata de Microsoft cu 265 de milioane $, iar mai apoi a devenit consultant, investitor si CEO al Zappos, unde a generat vanzari de peste 1 miliard $ anual. Pe masura ce aflam provocarile antreprenorului, descoperim si mentalitatea atipica ce i-a permis sa schimbe paradigma nu doar in vanzari, ci si in cultura organizationala. Secretul sau de succes si, totodata, mesajul pentru lumea intreaga este: “Straduieste-te sa-i faci fericiti pe cei din jurul tau (prieteni, colegi, angajati, parteneri) si vei fi, la randul tau, mult mai fericit!”.
Iata cateva idei pe care ni le inspira experienta de succes a lui Tony si cum le-am pus noi in practica, in activitatea Autonom:
- Customer service trebuie sa fie responsabilitatea intregii companii, nu doar a unui singur departament. Clientii fericiti sunt secretul succesului Autonom pe piata nationala de inchirieri auto. Pentru ca suntem o echipa, contribuim toti, impreuna, la satisfactia celor care ne aleg serviciile.
- Acorda mereu prioritate culturii organizationale. In tot ceea ce facem, ne ghidam dupa valorile fundamentale Autonom Rent a Car.
- Implementeaza rezultatele cercetarilor din stiinta fericirii in administrarea propriei afaceri. Tony ne-a convins sa “practicam” fericirea acasa si la munca deopotriva. Cu cat suntem mai fericiti, cu atat devenim mai productivi si invers. E dovedit!
- Sustine-ti angajatii sa se dezvolte pe plan personal si profesional. Managerii Autonom Rent a Car, precum si directorii de agentii din intreaga tara le acorda angajatilor incredere si autonomia necesara pentru a se implica in proiecte si cauze in care cred, pentru a se dezvolta personal si profesional.
- Incearca sa schimbi lumea. Aici e destul de munca, dar suntem siguri ca se poate, daca punem toti umarul 🙂 Noi am ales sa participam la diverse campanii, proiecte, cauze sociale si evenimente caritabile si am infiintat Fundatia Autonom, prin care stimulam toti membrii echipei sa sustina cauze sociale, ecologice sau educationale propuse de ei insisi, contribuind astfel la dezvoltarea comunitatilor defavorizate.
- Si, nu in ultimul rand, straduieste-te sa castigi cat mai multi bani. In 2013, am avut o cifra de afaceri de 10,5 milioane euro, iar in ultimii trei ani – o crestere de peste 50%.
Dincolo de sfaturile foarte utile pentru dezvoltarea pe termen lung a unei afaceri, idei ce merita puse in aplicare si prezentarea unor greseli de evitat, cartea merita citita si pentru tonusul pozitiv pe care il transmite si pentru “mecanismul” in care fericirea poate functiona ca factor stimulator asupra ta si asupra celorlalti. Pe scurt, cum poti atinge echilibrul dintre succesul financiar, pasiune si scop deopotriva in afaceri si in viata personala, sa fii inspirat si fericit la munca si in viata, in general. Noi am incercat sa atingem acest echilibru si, credem noi, am si reusit. Daca vreti sa va convingeti, va invitam la oricare dintre agentiile Autonom Rent a Car, sa ne cunoastem 🙂
Acestea fiind scrise, va recomandam si voua s-o cititi, sigur o veti gasi utila. Pe voi ce carti v-au marcat? Ca sa stim si noi ce (sa) mai citim 🙂