Cultura organizationala – in Autonom si nu numai

Ce este cultura organizationala

Cultura organizationala este un sistem comun de presupuneri, valori si crezuri, o oglinda a angajatilor si a conducerii companiei, oglinda care dicteaza, intr-un mod sau altul, cum se comporta oamenii intr-o organizatie. Acest sistem de valori are o influenta puternica asupra oamenilor din organizatie si poate influenta, in mica sau mare masura, modul in care: se imbraca, se comporta, iau decizii, isi indeplinesc sarcinile, cui raporteaza ierarhic, cum isi decoreaza biroul si multe altele.

cultura

Cultura organizationala este influentata in mod direct de catre fondatori. Ei pot alege sa devina simbolul companiei si, implicit, un exemplu pentru angajati. Principiile, stilul lor de leadership si valorile companiei dicteaza directia de dezvoltare si contureaza treptat cultura organizationala.

 

Importanta

Cultura organizationala este necesara pentru ca o companie sa cunoasca succesul de durata. Daca este inteleasa corect, cultura organizationala poate reprezenta un element important al strategiei adoptate de o companie. Pentru ca aceasta sa asigure o dezvoltare constanta este necesar sa fie sustinuta si acceptata de catre angajatii companiei.

Tony Hsieh, in cartea sa Cum sa livrezi fericire, ne transmite intr-un mod inedit importanta culturii organizationale: “Am ajuns sa ne dam seama ca brandul unei companii si cultura ei sunt, de fapt, cele doua fete ale aceleiasi monede. Brandul este doar un invelis indicator al culturii unei companii”. Cu alte cuvinte, o modalitate de a-ti dezvolta si contura un brand este cultura organizationala. Odata construita, cultura organizationala devine ca o amprenta pentru companie si membrii ei.

De retinut este faptul ca niciodata cultura organizationala nu poate fi reprodusa de o alta companie, insa nu sunt putine cazurile de culturi organizationale asemanatoare datorita schimbului de bune practici intre companii.

Valori personale

Atunci cand ne gandim la dezvoltarea sanatoasa a fiecaruia dintre noi, realizam ca o importanta deosebita o au valorile personale sau standardele. Ele ne influenteaza atitudinea, modul in care ne comportam, dar si deciziile luate pe parcursul vietii, conturandu-ne caracterul prin unicitate si autenticitate.

cultura2

Pentru ca ne diferentiaza atat de mult, valorile personale sunt importante si in cadrul unei firme. De ce? Toti antreprenorii isi doresc angajati care sa rezolve indatoririle cu drag si eficienta. Pentru asta trebuie sa existe o legatura intre valorile personale ale angajatilor si valorile firmei. Astfel, activitatea profesionala poate deveni o pasiune. In schimb, daca valorile personale nu au o directie comuna cu cele ale organizatiei, performanta la locul de munca poate avea de suferit si angajatul se poate simti obosit, fara motivatie si apatic.

Cultura organizationala in Autonom

Spiritul de echipa si sustinerea reciproca definesc echipa Autonom, o echipa din ce in ce mai numeroasa, unita pentru un scop simplu: oferirea de servicii memorabile clientilor nostri.

Suntem persoane dornice sa invete, sa se dezvolte. Ne place sa citim si sa fim la curent cu noile strategii si tendinte. Aceasta sete de cunoastere si formare este sustinuta in cadrul companiei. Nu se ia in considerare bugetul atunci cand vine vorba despre traininguri, cursuri sau carti.

Pentru ca stim cat conteaza acest lucru pentru dezvoltarea si evolutia noastra individuala si colectiva, in Autonom acordam o importanta deosebita valorilor personale ale fiecarui coleg. Acesta este motivul pentru care nu am avut niciodata un director de resurse umane. Consideram ca este important ca noii colegi sa se poata integra in noua lor familie; de aceea, procesul de recrutare se numara printre responsabilitatile managerilor de departament, fiecare manager cunoscandu-si echipa si tipologia de persoana care s-ar potrivi.

Noi, Autonomii, suntem motivati si sustinuti sa invatam. De la colegii care se afla pe pozitii entry level, pana la cei de pe pozitiile manageriale, cu totii avem responsabilitatea de a citi. In plus, norma de 50 de ore de training pe an nu este deloc o joaca. Studiile superioare, listele de lectura care isi maresc volumul de la o luna la alta, precum si evaluarile semestriale fac parte din experienta fiecarui angajat Autonom. Principiile managerilor au reusit sa prinda radacini si printre colegi si au devenit astfel modalitatea prin care ne asiguram o dezvoltare personala si profesionala sanatoasa. Aceste principii si interese comune ne ajuta sa ramanem o familie unita, indiferent cat de mult crestem numeric.

cultura3

Noi suntem Autonomii si ne place sa cream povesti si, implicit, emotii!

SURSE: