Întrebările sunt mai importante decât răspunsurile #69

Salutare,

În episodul de astăzi, alături de Andreea Roșca, ne focusăm asupra rolului liderului în dezvoltarea organizației. Discutăm despre responsabilitățile sale fundamentale, dar și despre principiile de viață și de leadership care au fost călăuze pentru Florin Talpeș, fondatorul Bitdefender.

Spor la citit! Dacă v-a plăcut sau ați dori să abordăm și alte subiecte de interes nu ezitați să ne scrieți.


#AerProaspătPentruMinte by Andreea Roșca

Florin Talpeș a fondat și conduce Bitdefender, o companie globală, lider în domeniul securității cibernetice. După mai bine de trei decenii în lumea tehnologiei, are o perspectivă cuprinzătoare, dar și înțeleaptă, despre ce înseamnă să construiești o organizație, despre leadership, cultură, investiții și tema esențială a pericolelor care vin din relația atât de strânsă cu tehnologia.
A vorbit cu Andreea Roșca la Iași, în fața unei audiențe de peste 200 de invitați, despre temele importante ale prezentului, principii de leadership și de viață, cum devii un lider și un om mai bun și de ce întrebările sunt mai importante decât răspunsurile.
Ca partener strategic al acestei serii de conversații, Autonom vă prezintă trei idei esențiale din interviu:

Care este sursa inovației. Sursa inovației se află în a asculta clienții cu atenție, în a fi foarte aproape de ce probleme au oamenii, de ce nevoi au care sunt nerezolvate.


Rolul unui lider. Dacă liderul este cel mai competent om din organizație, ceva e în neregulă cu organizația. Companiile sunt duse mai departe de capacitatea de pune întrebări și de a învăța. Rolul unui lider este să ajute oamenii să se devolte, să creeeze cultura organizației și să dea o viziune și o perspectivă.


O cultură a neliniștii. Într-o lume care se schimbă rapid, e important ca organizațiile să trăiască într-o cultură a neliniștii și a curiozității și să învețe arta de a formula întrebările potrivite.


Accesează link-ul de mai jos dacă vrei să citești un episod anterior 🎁


#DozaDeLectură

Recomandarea de carte de astăzi este „A CEO Only Does Three Things: Finding Your Focus in the C-Suite” de Trey Taylor, o carte ce se adresează liderilor, oferindu-le un ghid practic și clar pentru a-și eficientiza activitatea și pentru a se concentra pe ceea ce contează cu adevărat. Taylor argumentează că rolul unui CEO se reduce la trei sarcini esențiale: cultura organizațională, managementul oamenilor și monitoarizarea cifrelor companiei. Printr-o combinație de anecdote din experiența sa profesională și sfaturi practice, cartea își propune să îi ajute pe directori să își gestioneze mai bine timpul și resursele, pentru a conduce organizații de succes.

Concentrarea pe cultură: Cultura organizațională este fundamentul pe care se construiesc toate celelalte aspecte ale afacerii. Un CEO trebuie să definească, să modeleze și să protejeze cultura companiei, asigurându-se că valorile și misiunea organizației sunt înțelese și respectate de toți angajații.


Managementul oamenilor: Selectarea, motivarea și dezvoltarea talentelor sunt sarcini esențiale pentru un CEO. Acesta trebuie să se asigure că are oamenii potriviți în rolurile potrivite și să creeze un mediu în care aceștia să poată performa la cel mai înalt nivel.


Monitorizarea cifrelor: Un CEO trebuie să fie mereu conștient de performanța financiară a companiei. Acest lucru implică înțelegerea și monitorizarea atentă a indicatorilor financiari și de performanță, pentru a lua decizii informate care să susțină creșterea și sustenabilitatea afacerii.


#ÎntrebăriCuSens

Ce înseamnă succesul pentru tine?


#DeAscultat

Vă invităm să ascultați integral conversația dintre Andreea Rosca și Florin Talpeș despre începuturi, leadership și viață, un podcast plin de inspirație și idei valoroase.

Dacă vrei să primești epidoasele Learning Tip of The Week în inboxul tău, te invităm să te abonezi fie pe platforma LinkedIn, fie accesând pagina de mai jos:


Ne vedem în episodul următor!