Recenzie “How To Win Friends and Influence People”, de Dale Carnegie

dalecarnegie

“O carte interesanta si captivanta. Te schimba atat in plan personal, cat si profesional. Recomand!”, ne transmite unul dintre colegii nostri, cu entuziasm. Este vorba despre volumul lui Dale Carnegie – How To Win Friends and Influence People (sau “Secretele succesului. Cum sa va faceti prieteni si sa deveniti influent”, in varianta tradusa).

Cand spunem Dale Carnegie, ne referim la cel mai cunoscut si citit autor de literatura motivationala din secolul al XX-lea. El a pus bazele acestei forme de dezvoltare personala prin cursuri si carti. Ideile subliniate in operele sale sunt actuale si astazi. Tocmai de aceea, volumul regasit si in bibliotecile agentiilor noastre este cea mai vanduta carte motivationala din toate timpurile, insumand zeci de milioane de exemplare in toata lumea.

Prin acest volum, Dale Carnegie a dezvaluit principiile cu ajutorul carora se pot imbunatati relatiile interumane. Fiecare dintre noi isi doreste sa comunice eficient, sa isi impuna cu usurinta punctul de vedere, sa conduca si sa devina agreabil. Caile comunicarii verbale, non- si para-verbale sunt dezvaluite in How to Win Friends and Influence People fiecarui cititor. “Aceasta carte a lui Dale Carnegie, plina de “secrete”, ar trebui sa poarte si subtitlul de “Manual de relatii interumane”, cu aplicabilitate atat in domeniul business-ului, dar si in mediul social”, adauga un “autonom”.

How to Win Friends and Influence People se adreseaza oricarei persoane interesate de dezvoltare personala, dar si profesionala. Ideile care se desprind din acest volum sunt de interes atat pentru oamenii de afaceri si agentii de vanzari, cat si pentru sotii care vor sa aiba in casnicia lor o comunicare sanatoasa.

Cartea este structurata in patru parti in cazul editiei revizuite (sau sase, in editiile mai vechi) prin care se contureaza cate un principiu major:
I. Cum sa va comportati in lume – tehnici fundamentale;
II. Cum sa-i faci pe oameni sa te placa – 6 “secrete”;
III. Cum sa va impuneti modul de a gandi – 12 “trucuri”;
IV. Cum sa fii un lider adevarat si sa schimbi oamenii fara a-i ofensa sau a le provoca resentimente.

Ce aflam din cartea lui Dale Carnegie? Ne raspund la aceasta intrebare colegii nostri: “Aici gasim cele mai bune sfaturi si idei in vanzari care ne ajuta foarte mult. Unul dintre cele mai importante sfaturi este acela de a ne asculta interlocutorul, de a-i respecta parerile si de a evita sa ii spunem ca sunt gresite”; “(…) cei mai multi dintre noi suntem “creaturi emotionale”, nu logice, si de aceea ar trebui sa nu criticam si sa nu condamnam, ci sa incercam sa-i facem pe semenii nostri sa ne placa”.

Mai multe nu va spunem. Va invitam sa aflati singuri secretele dezvaluite de Dale Carnegie in cartea sa. Noi am invatat si ne-am relaxat. Acum e randul vostru. Spor la citit!