Scurta istorie a site-ului de inchirieri masini Autonom.ro

Iata un articol aparut in revista Capital in data de 22 oct. 2008, unde se vorbeste despre costurile realizarii unui site, despre importanta optimizarii pentru motoarele de cautare si despre bugetele alocate de guvern pentru site-uri mediocre. La inceputul articolului se vorbeste despre site-ul nostru de prezentare si eforturile online care le depunem pentru a fi mai aproape de clienti.

Prezenţa pe Internet a firmelor a devenit o necesitate, având în vedere că mulţi clienţi caută online serviciile şi produsele de care au nevoie. Dar cât costă realizarea unui site pentru firmă?

Pentru Marius Ştefan, directorul general al firmei Autonom Rent a Car, companie care oferă servicii de închirieri de maşini în toată ţara, vizibilitatea pe internet este importantă, pentru că website-ul companiei generează vânzări. „Site-ul este o sursă foarte importantă de clienţi, pentru că noi depindem în mare măsură de rezervările de maşini pe internet. Şi atunci, site-ul trebuie să apară cât mai sus în motoarele de căutare“, explică Marius Ştefan. „Dacă cineva caută «închirieri maşini Bucureşti», noi trebuie să apărem cât mai sus în rezultatele organice de la Google. În afară de asta, plătim şi către Google o sumă de bani pentru fiecare click la căutarea plătită. Dar, ca să reducem aceste cheltuieli, încercăm să apărem cât mai sus în căutarea naturală“, adaugă directorul general al firmei Autonom Rent a Car.

Strategii şi alte accesorii

Din aceste considerente, toamna trecută au apelat la o firmă specializată în optimizare pentru motoarele de căutare. Dar specialiştii au ajuns la concluzia că cea mai bună soluţie este realizarea unui site nou, care să fie conceput din start în mod optim pentru indexarea în motoarele de căutare şi care să prezinte mult mai bine compania şi fiecare sucursală din ţară. În plus, s-a ajuns la concluzia că trebuie prezentate maşinile mult mai bine şi că trebuie îmbunătăţit motorul de rezervări online. Dar la ce preţ se poate realiza un astfel de proiect? „Realizarea site-ului www.autonom.ro a costat puţin peste 3.000 de euro şi a durat aproape şase luni. Aproximativ o lună a durat partea de planificare, în care s-a analizat care este logica site-ului, cum interacţionează un client cu el şi cât de uşor şi intuitiv este de folosit. Apoi, partea de grafică şi programarea au durat două luni, iar în alte trei luni s-au făcut diferite ajustări“, explică Marius Ştefan.

Citeste in continuare articolul.